Persbericht: toetreding mr. Bauke Geersing tot de Raad van Toezicht

Op 28 augustus 2024 is mr. Bauke Geersing officieel toegetreden tot de Raad van Toezicht van ON!. Met mr. Geersing krijgt de Raad van Toezicht van ON! er een ervaren bestuurder bij. Mr. Geersing werkte twintig jaar voor de publieke omroep en was daar onder meer als directeur NOS verantwoordelijk voor de ontwikkeling van beleid op financieel en sociaal gebied, juridische zaken, internationale aangelegenheden, auteursrechten, voetbal-, muziek- en andere programmarechten. Hij was tevens actief in internationaal omroepverband, enkele jaren lid van de Raad voor de Journalistiek, leidde succesvolle reorganisaties bij regionale omroepen en was 22 jaar lid van de Raad van Commissarissen van de KLM.

Mr. Geersing is voorstander van een sterke en brede publieke omroep en vindt dat ON! geheel past in de pluriforme opzet van deze publieke omroep. Hij is bereid de problemen die er momenteel spelen bij ON! op evenwichtige wijze te helpen oplossen en zo een bijdrage te leveren aan de versterking en verbreding van de publieke omroep in Nederland. ON! vertegenwoordigt een duidelijk herkenbare achterban, die niet wordt bediend door andere omroepen.

Na de toetreding van mr. Geersing bestaat de Raad van Toezicht van ON! uit drie leden. Naast mr. Geersing maken ing. Rob Legeland (voorzitter) en dr. Gert Jan Mulder (lid) onderdeel uit van de Raad van Toezicht.