Mr. Bauke Geersing voorzitter Raad van Toezicht ON!

Vanaf vandaag, 1 oktober 2024, is mr. Bauke Geersing aangetreden als voorzitter van de Raad van Toezicht van Ongehoord Nederland. Hij vervangt ing. Rob Legeland, die tot op heden voorzitter van de RvT van ON! was. Legeland blijft wel lid van de RvT van ON! die nu bestaat uit drie leden: Legeland, Geersing en dr. Gert Jan Mulder.

Met mr. Geersing heeft ON! een zeer ervaren bestuurder als voorzitter van haar RvT. Mr. Geersing werkte twintig jaar voor de publieke omroep en was daar onder meer als directeur NOS verantwoordelijk voor de ontwikkeling van beleid op financieel en sociaal gebied, juridische zaken, internationale aangelegenheden, auteursrechten, voetbal-, muziek- en andere programmarechten. Hij was tevens actief in internationaal omroepverband, enkele jaren lid van de Raad voor de Journalistiek, leidde succesvolle reorganisaties bij regionale omroepen en was 22 jaar lid van de Raad van Commissarissen van de KLM.